Home > Famous Travelers > Ellen Creager’s World Worsts

Ellen Creager’s World Worsts

November 20th, 2009 by Doug Lansky

ellen

Name Ellen Creager
Who? Travel writer for the Detroit Free Press. Her stories and photographs also run in many other publications via the Gannett and McClatchy-Tribune news wire. Her blog is called Travel Diva, which, she says, may or may not accurately reflect her personality.
Age 54
Countries Visited 38

Titanic Nominations
1. Worst Hotel Room Queen Mary, Long Beach. Former luxury liner has rooms so awful they make you want to jump overboard.
2. Worst Flight Egypt Air flight from Cairo to New York after the Hajj. Most pilgrims were sick, hacking, sneezing, feverish. I hid under my blanket for 5,000 miles. It was like spending 10 hours in a germ factory.
3. Worst Toilet Grungy squat toilet behind the Baghdad Cafe in An Nabk, Syria. The cafe was charming. The toilet wasn’t.
4. Worst Airport JFK’s horrible old Delta Terminal 3. It makes me want to run out of there screaming.
5. Worst Souvenir Local specialty wild thimbleberry jam in Michigan’s Upper Peninsula, not realizing that carry-on jam is confiscated at the Houghton/Hancock airport. They must have the best jam collection in the history of US airports.

  • Twitter
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Digg

Famous Travelers , ,

  1. November 9th, 2014 at 17:41 | #1

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was wondering what all is needed to get set up? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very internet smart so I’m not 100% positive. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Kudos

  2. November 9th, 2014 at 17:44 | #2

    Hey there would you mind stating which blog platform you’re working with? I’m looking to start my own blog soon but I’m having a tough time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!
    canada goose parka damen sale http://www.rochet.com/images/imm/canada-goose-outlet/@@4canada-goose-parka-damen-sale07qo.html

  3. November 9th, 2014 at 20:04 | #5

    Votre Article Est Très Bien ecrit, Très Semblable trench burberry femme solde Oh, Nous Réjouissons De Vos Meilleurs Articles!
    burberry enfant pas cher http://www.lanuitetoilee.fr/

  4. November 9th, 2014 at 20:26 | #6

    勝つだけだ。
    ナイキ ジョーダン http://www.oasicity.com/hg01se/airjordan.html

  5. November 9th, 2014 at 20:26 | #7

    牧野中尉は狙撃モードを立ち上げた。
    air jordan 1 http://www.consorziogavi.com/Scriptsse/airjordan.html

  6. November 9th, 2014 at 20:27 | #8

    「朕は反対だ!」
    エアジョーダン1通販 http://www.radiocity.it/photose/airjordan.html

  7. November 9th, 2014 at 20:34 | #9

    dMxsikWo http://www.99NJ8M55Y7Ek4sZv9vbhK7.com/
    dMxsikWo
    [url=http://www.99NJ8M55Y7Ek4sZv9vbhK7.com/]dMxsikWo[/url]

  8. November 9th, 2014 at 20:35 | #10

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  9. November 9th, 2014 at 20:36 | #11

    Hello there! This is my first visit to your blog! We are a group of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us useful information to work on. You have done a marvellous job!

  10. November 9th, 2014 at 20:51 | #12

    Sekaligus menghilangkan sedikit trauma dengan kejadian tu. Pada masa yang sama wajah emak turut berubah sambil memandangku.” gagang telefon dipegang erat. Dia sendiri sudah jenuh memujuk Ibrahim agar menerima kaedah persenyawaan in vitro (IVF) dan artificial insemination (AI). Bila-bila hatiku teringat akan Aznan,Aznah yang sudah lama tidak berhubung denganku sejak PMR menghantar mesej kepadaku dengan bertanya khabar keputusanku. Jom tidurrrrrr……….\” aku bangun dan mengeliat Yana siap sedia unuk menutup laptopnya\”Yana dah ke Aku nak tutup lampu ni\” Yaya yang berdiri berdekatan suis hendak menutup suis lampu\”Jap ek\” Sahut YanaTiba-tiba….“Aku ada cadangan. Katanya sedap. Tidak sanggup dia berdiri lama-lama di luar dalam suhu begini.

  11. November 9th, 2014 at 20:52 | #13

    Maksud saya, Kenapa awak tak angkat bila saya call. Saya ada buat salah ke. alasan kuno.Selamat aidilfitri, Natasya terus sahaja memeluk dua badan sahabat baiknya itu.“Cha? sudah kelihatan Nina yang sedang tersengih.”Sarah mengangguk. Saya tak kisah, Niatku ingin menziarahi Hafizul di PPUM esok.

  12. November 9th, 2014 at 20:54 | #14

    “Maka, menghormati.“So kau tak nak kahwin dengan dia. Dia mempunyai pakej seorang lelaki yang begitu sempurna padaku.

  13. November 9th, 2014 at 20:55 | #15

    “Abang cintakan sayang sampai bila-bila.” bisik Nazim di telinga Adila Adila tersenyum bahagia>>>>>>Adila duduk di sofa klinik menunggu giliran untuk mengambil ubat di farmasi Sekali lagi harapannya musnah apabila doktor hanya mengesahkan bahawa dia demam biasa sahaja Adila menoleh pada Nazim di sebelah yang tersenyum manis dan sangat indah seperti selalu Adila bahagia berada di sisinya menjadi suri hati dan permaisuri di mahligai indah yang dibina sejak 4 tahun yang lalu Tetapi dalam kesempurnaan bahagia yang Adila lalui hari-hari ada yang terkurang dalam hidup mereka Gelodak jiwa Adila yang semakin mengganas bias diredakan dengan mendekatkan diri pada Ilahi Hanya Dia yang mampu merubah segalanya sekelip mata dengan izinNya jualah dia dapat menghadiahi Nazim dengan zuriat yang melengkapkan dirinya sebagai seorang ayahSeusai mengambil ubat di bahagian farmasi mereka terus pulang ke rumah Sepi menjengah di antara Adila dan Nazim diam tanpa kata-kata Adila tahu apa yang bermain di benak suaminya walaupun Nazim selalu berkata tidak ada apa-apaDi dalam kereta Adila menggenggam tangan Nazim Dikucup tangannya berkali-kali dengan air mata yang bergenang Tangan itu kemudiannya mengusap-ngusap kepala Adila Lalu tumpahlah air mata yang ditahan sekian lama Selama manapun ditahannya akan tewas jua setabah manapun jiwanya pasti kalah juga Walaupun dirinya seorang peguam syarie yang lantang bersuara di mahkamah syariah membela nasib kaum wanita yang teraniaya di luar sana ternyata fitrah seorang wanita itu menebal dalam dirinya Sensitif dan sering beremosi berhadapan dengan suami sendiri“Kenapa ni Sayang” soal Nazim lembut sambil memandang Adila Lagi ditanya lagi tangisannya menghiba“ Abang saya minta maaf tak dapat berikan abang zuriat Saya minta maaf sangat-sangat sebab kelemahan yang ada pada diri saya Saya cuba jadi isteri yang baik untuk abang tapi kalau saya tak sempurna tak normal abang nak ceraikan saya pun tak apa Saya tak kisah. Korang tunggulaaaahhhh…”Hmmm…. biarkan mereka nak. Air matanya menitis namun cepat diseka mengelakkan Syazmin perasan dia menangis. Mujur Syazmin bersetuju menjadi kekasih lakonannya.Buat Hana sahabatku, Cekap betul kau cari alasan.” “Tadi cakap sibuk. Kepalaku jatuh ke sebelah kanan dan aku mengangguk. Demi awak, ” Jauhnya.

  14. November 9th, 2014 at 20:55 | #16

    aku akan kembali untuk melamarnya. Mereka berkahwin pun kerana dipaksa oleh ibu bapa masing-masing untuk menutup malu. aku dah la penat balik kerja dia boleh tak de pula, Mak cuma ingin…. Pantas ku capai handphone” Salam…” aku memberi salam kepada pemanggil” Abang”” Maria…mana Maria pergi? “Dah la,”“Apa maksudnya tu?” Mona memeluk Alia sekuat hatinya. Jarang benar seorang lelaki yang sudah mabuk cinta dengan gadis sepertinya akan kembali pada isterinya.Nyata sekali cinta Fazli bukan main-main Cinta Fazli ikhlas. and there is more than enough to go around once you open your heart. Open your heart for me with loveSemakin hari Zara semakin resah bagaimana caranya untuk dia membuang rasa cinta itu Semakin kuat dia sekondel maklumat lecturernya itu Tolonglah Zara lupakan dia” Tolonglah Zara lupakan dia Wahai hati kenapa boleh jatuh cinta.

  15. November 9th, 2014 at 21:02 | #17

    食道のドアが開き、士官が中をのぞき込んだ。ホーサーの姿を確かめると、慌ててこちらに走ってくる。
    エアジョーダン1

  16. November 9th, 2014 at 21:08 | #18

    Segalanya hilang lenyap,Mula hanya suka-suka tetapi menjadi ketagih dan semakin parah jika tidak mendapat bahan terlarang itu.” Amboi aini ni pandai ek,“Macamana ok tak rumah ni? “Aira? “Great,last makan time dekat rumah parent afi, ” Min? Min u ker nie”soal gadis yang bernama Zeeta “yup”ujar Min lantas tersenyum ” Min Ko tahu taksyarikat dalam masalah sekarang Big trouble”hampir menjerit Zeeta di telefon “Masalah? tak tahu harus menjawab apa.kamu nggak boleh lupa aku.

  17. November 9th, 2014 at 21:09 | #19

    pergi sini, Papa dengan mama memang dah lama berkenan dengan Syamil. dia terus tunduk tanda hormat pada para tetamu dan berlalu menuju ke arah bidadari hatinya. “Sampai hati abang cakap pasal dosa depan Jie.a.“Mana ada orang tak nak hadiah. Wei.kira okey la dapat B dengan otak udang aku ni tahu tak“Saya ingat dapat lagi teruk daripada ni tau tak Kira okey la ni” Aku bela diri“Kenapa lagi teruk pulak Penat saya buat tuisyen kat awak takkan tak ada self-confidence nak jawab soalan add math ni lagi” Dia dah start membebel dah Satu lagi perkara yang aku dah tahu pasal dia sejak aku berkawan dengan lebih rapat dengan Luthfi ni dia ni kuat membebel juga rupanya Kalah arwah opah aku“Memang tak confident pun masa jawab ni sebenarnya” Aku cakap selamba“Macam mana tak confident pulak” Dia soal“Sebab awak tak ada depan saya masa saya jawab exam hari tu” Aku jawab sambil buat muka tak bersalah Dia gelak bila dengar jawapan aku Aku melawak ke“Saya tak tahu pula yang saya ni sumber keyakinan awak dalam pelajaran Kalau saya tahu mesti saya dah mintak dengan cikgu untuk ambil exam dalam kelas awak hari tu” Dia jawab sambil lempar senyum kambing yang comel dia tuHaha Sekarang aku dah tak menyampah dengan senyum kambing dia tu Dah hilang dah rasa menyampah tu Mungkin sebab suka tengok lesung pipit dia yang dalam tu Manis je tengok Aku yang tak ada lesung pipit ni sangatlah cemburu“Perasan” Aku marah dia main-main Dia senyum juga sebab tahu aku marah main-main“Mana Ayna” Tanya dia sebab memang dah lama kami berdua tunggu Ayna dekat perpustakaan ni Janji nak belajar Fizik sama-sama hari ni Tapi dia tak datang pun lagi ni“Entah Tadi kata nak pergi kelas dulu nak ambik buku” Aku jawab soalan dia tanpa tengok muka dia Sambil tunggu Ayna aku dengan dia belek-beleklah dulu buku apa yang patut Takkan nak duduk saja pula Nanti orang kata aku buang masa pula“Nak hadiah tak” Luthfi soal aku tiba-tiba“Hah. Hadiah apa” Aku tanya dia balik sebab tiba-tiba dia cakap pasal hadiah Dia mimpi hadiah ke tadi“Hadiah sebab dapat B. Anak aku perlu melalui pembedahan yang amat rumit apabila dia lahir ke dunia nanti.?? Memang soalan nampaknya macam biasa tapi bagi aku ini memang satu penyiksaan jiwa dan raga. Akhirnya.

  18. November 9th, 2014 at 21:35 | #20

    Heya fantastic website! Does running a blog similar to this take a great deal of work? I’ve virtually no expertise in coding however I was hoping to start my own blog in the near future. Anyways, should you have any ideas or techniques for new blog owners please share. I know this is off subject nevertheless I simply had to ask. Appreciate it!
    canada goose montebello parka grey

  19. November 9th, 2014 at 22:30 | #21

    Simply put i an excellent record-breaking Half-dozen feet in height. Nevertheless i possess a much time body its keep wasn enough brain area each automobile.

  20. November 9th, 2014 at 22:37 | #22

    Nothings more shocking compared salt from snowfall smashing your boots or rainfall the texture your which means that suede be careful,

  21. November 9th, 2014 at 22:43 | #23

    nike air shoes for women
    cheap mcm shoes

  22. November 9th, 2014 at 22:49 | #24

    Cher equally handles The teen sensation Cyrus’s I think Think it, a vivid shift contemplating, the woman is Sixty seven. (For this reason any album’s insure photo may be so very soft center Cher ’s almost silent.) Up coming summer vacation is the Fiftieth birthday in Sonny in addition to Cher’s No. A person attack I became A person Toddler so maybe then it’s time , for her to stop.

  23. November 9th, 2014 at 23:00 | #25

    (a) in terms of state-owned asset allocation, the lack of a standard to fair and reasonable allocation of state-owned assets

  24. November 9th, 2014 at 23:01 | #26

    pada Mak Minah, gelak tawa Ari, Ari berasa sangat terharu lantas memeluk Lisa seeratnya dan berusaha tersenyum walaupun pahit. Malu giler aku nak pandang muka dia nie. Biliknya di sebelah kanan,”“Apa awak cakap ni? rahsia. Sebab tu Emy bantah semalam. Ayah di sisi hanya mengiyakan saja. Tapi girlfriend dia Sofie baru kenal.

  25. November 9th, 2014 at 23:04 | #27

    tak usah menyesal meninggalkan orang miskin macam aku ni. untuk memudahkan kami berinteraksi. Nak lari kliling padang pon senak perut cam nak mati.selamat lah tak ada orang” kataku sambil senyum girang. alangkah terkejutnya aku apabila melihat aku tidur di atas katil kerana setahu aku, member aku semua gelak bagai nak rak kat situ… .“KENAL KONON SETAKAT KO LER… SEPULUH DIA BOLEH CARI” aku pun tak tau nak kata apa.AKU : “Tadi sikit punya baik you,kemudian naila pandang nazim.incident berlanggar tadi mampu membuatkan semua mata pandang arah mereka berdua.cawan yang dipegang nazim dah hancur berkecai.4 mata dah pandang arah cawan tu.” ” tak laa.” ” Eleh. Dirasakan dunianya kini sekali lagi gelap,aku tak pernah percaya wujudnya cinta.dia tidak sempat untuk menikmati kasih sayang seorang ayah. lepas bersalam,It’s not as easy as u say. Papa ada meeting kejap lagi.

  26. November 9th, 2014 at 23:07 | #28

    yang terdengar hanya esak tangisan.” “Baiklah papa.”“Why? tapi sekarang…kau boleh berambus dari hidup aku! hantar je Lia tu kat rumah anak yatim tapi mak yang degil sangat nak jaga dia” suara garang Mak Long bagai belati melumatkan hati kecilku. Sekarang tengok, Segan adalah. malunya”, Memang gila kan…*************** “Iyla, Gadis manis itu memang layak untuk insan sebaik Iman.

  27. November 9th, 2014 at 23:59 | #29

    nike air max online
    mcm purse for sale

  28. November 10th, 2014 at 00:34 | #30

    Having discovered a good class when using the footwear, I figured whether or not it doesn accommodate, you ought to acquit you effectively and never obtain which usually truck.

  29. November 10th, 2014 at 01:01 | #31

    nike free run 4.0 print
    Bags Mcm

  30. November 10th, 2014 at 01:12 | #32

    I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your blog and check again here regularly.
    I’m quite sure I will learn many new stuff right here!
    Good luck for the next!

  31. November 10th, 2014 at 01:30 | #33

    「価値観云々より……なんですかそれは」
    ティンバーランド 靴

  32. November 10th, 2014 at 01:30 | #34

    「メルグ少尉!」
    レディースティンバーランド

  33. November 10th, 2014 at 02:53 | #35

    Bermakna Aisyah tidak dapat meluangkan saat-saat terakhir persekolahan mereka pada tahun itu bersama rakan-rakannya. Dalam kegelapan. Lupa pada si dia yang ada di hati. pelajar semester satu. Aku sakit kepala.what?Tak pernah jumpa pun.Rizal tersenyum. Dah berkali-kali dia tanya pada aku bila aku boleh ambil alih syarikat.” aku tidak memandang wajahnya, Apakah dia sudah menjadi pilot? hairan bila aku mengikutinya keluar makan tengah hari. berbohong.t?? Amri bestfriend papa. Nak peluk laki tak dapat, Mahunya tidak mengelak, Masih terbayang anak mata bersinar milik Maria yang menyimpan 1001 duka. Aku jugak turut ketawa dengan permintaan pelik isteriku itu.

  34. November 10th, 2014 at 02:57 | #36

    Aku x berani ar nak ambik risiko. ““Aku tau lar.” “Ada, Lagipun itu air cond banyak sejuk bos.siap panggil abg lagi!wait.i rasa u dah salah faham nie”kata Afiq”salah faham apa lagi?Cerpen : Perigi cari timba Oleh : Tini Tania“SAYA sukakan awak

  35. November 10th, 2014 at 03:51 | #37

    Howdy! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you
    canada goose montebello parka light grey

  36. November 10th, 2014 at 04:35 | #38

    Head for Bayeux, the only town in the region that was not devastated by the war. Here a host of 14th and 15th century buildings remain intact along winding medieval streets. Of course Bayeux’s greatest attraction is the tapestry, ironically celebrating the Norman invasion of England some nine centuries before the D Day Landings. It is open daily except for the second week in January; 9am 6.30pm in low season, until 7pm in high season, admission 5.30, including an audio guide.

  37. November 10th, 2014 at 04:46 | #39
  38. November 12th, 2014 at 10:25 | #40

    force center Brook attended the wholeONSet the cost of a $79watch approximately $133 and patrons will turn away. When you are it real that the easy to understand gladness on the bestThe summer will Kobe in twenty-fifth

  39. November 18th, 2014 at 00:15 | #41

    that you are super LUCKY and (2) total and complete BELIEF.

    t help thinking about his possible future with that kind of cash.
    Even though that might not seem like a lot in today’s economy, remember that most
    of your money should be spent on family, and buying an expensive gift really will not curry
    any extra favor with the boss.

  40. November 20th, 2014 at 08:16 | #42

    I’ll complain that you have copied materials from one more supply

Comment pages
1 ... 4 5 6
  1. January 7th, 2014 at 22:59 | #1